October 6, 2015

gila tudung

tak tau lah kenapa perempuan yg berhijab ni kebanyakannya gila tudung! dan aku termasuk dalam kategori tu jugak! memang menakutkan bila nampak tudung yang cantik boleh terus pegi beli. beli dari kedai, beli on line, beli dari kawan.... 

tudung cantik? memang tudung tu hampir serupa semuanya, cantik pada aku adalah kerana warnanya yang menarik. 

hujung minggu baru2 ni aku himpun semua tudung2 yang aku ada dan separuh darinya aku hanya guna sekali dua sahaja dan ada yang tak pernah pakai langsung!

aku kategorikan tudung2 tu kepada 4 bahagian :

1. yang aku kerap pakai (cantik, selesa dan matching)
2. yang nak pakai (baru beli)
3. yang aku jarang pakai dan tak pernah pakai (sebab tak sedap pakai)
4. yang dah lusuh (terlalu kerap kena lanyak - sangat selesa)

yang aku jarang / tak pernah pakai dan yang lusuh aku ambik dan masuk semuanya dalam washing machine. semua tu aku basuh. intention aku nak let go. kuantitinya hampir 3/4 dari keseluruhan tudung milik aku! masyaAllah. aku nak hantar kat kotak derma nanti, kadang2 apa yg kita tak suka menjadi kesukaan orang lain... sebab our trash could be treasure for some .

mula dari sekarang dan aku bertekad hendak menghentikan pembelian tudung2 dan selendang baru. cukuplah apa yang ada bergantungan kat rumah tu.  

tapi tudung selendang Ariani mmg win lah... huhuhu

No comments: