February 9, 2010

*klinik rumahku?

Menginjak 2010 ni, rasanya kesihatanku mula menunjukkan usianya... hmmm, baru masuk Februari dah 4 hari aku MC... memulanya aku sakit kepala yg berlarutan membuatkan doc syor aku ada high blood pressure. Apapun tekanan darah ku telah kembali normal (130/85), namum dari blood test result, aku disyakki talesmia plk... kurang iron dan kurang gula dalam darah.... dan meurut doc, kurang gula dalam darah juga boleh mengakibatkan "sakit buah pinggang" kerana buah pinggang menjadi terlalu relex dalam beroperasi! itu macam pun ada.. so aku kena minum manis2 lebih2 sikit?

Itu aku... minggu ni hubby lak kena serangan sakit perut yg teruk. hari Ahad dia tak berapa lalu makan sebab perutnya "rasa tak sedap". petang tu kami kuar berjumpa RD/hubby & a friend kat puchong n we had dinner dan kami pulang dlm kol 11 mlm. tengah mlm tu hubby komplen sakit perutnya menjadi2, aku bagi dia makan ubat sakit perot & pain killer. tapi tak jalan. then aku bangun dan buatkan susu panas for him. tido pun on off sebab hubby tak leh tido. dekat2 subuh dia vomit out semua apa yg dimakan masa dinner earlier, and sakit perutnya menjadi2. So lepas subuh kami pun pegi klinik. Doc Salmi yg wat check up soh kami pegi ke hospital; dia buat surat reference ke KPJ kajang and ask us to go immediately.

pendek cite, kami sampai ke KPJ Kajang dan g jumpe Dr S Kumar yg dngn segera assign hubby to do the blood test, scan and later scope. isshhh.. aku teringat pasal cemana fsr ni buat boroscope engine... cam tu ker...??

No comments: