March 17, 2010

*Kenapa?

memula sekali aku hadapi masalah tu semasa aku bekerja di Bangsar, lebih 3 tahun yg lepas. Masalahnya ialah gerakan (denyutan?) di bawah mata yg tentu sekali tidak dapat kukawal. Ingatkan sekejap jer benda ni, tapi berlarutan plk hingga beberapa hari hingga aku rasa macam naik berang lak bila denyutan tu kian berterusan. After almost a week and i just can't stand it any more, aku g klinik. Doc terus cakap "ini adalah akibat stress..!" Ohhh...rupenya!! so, dia beri ubat for saraf, aliran darah and some vitamins. I got home, makan ubat dan sembuh. aku fikir, nasib baik g klinik!

Baru-baru nie, kejadian tu berulang kembali... tetapi kali ni lebih aggressif! lebih kerap! sekali lagi aku pergi ke klinik untuk mendapat rawatan ulangan penyakit lama tu. Doc pun memberi ubat2 yg sama sambil memberi bermacam-macam nasihat. And yang paling aku tak suka, tekanan darah ku naik semula 150/90...? Doc bagi kad soh datang semula ambil bacaan tekanan darah untuk 3 hari....lagi (dalam hati aku terus kata "tak de nyer aku nak datang lagi...." dah malas dah). Tapi kali ni masalah denyutan mata tu tak baik2 sampai skng.. Ubat dah habis, tapi masih tak hilang...

Sekarang ni aku mencuba rawatan mata menggunakan mesin plk... kadang2 berkesan, kadang2 tak.... hmmm...tak taulah apa nak jadi ngan aku nie... stress ker? i don't think aku stress keje... yang aku tahu aku memang stress & restless driving dlm KL.. pasal tu aje ker??? tapi dalam memanjat usia yg kian remaja ni, sebenarnya macam2 perkara yg bermain di kotak fikiran, yang mana ada antaranya boleh membawa kepada tekanan di minda tetapi nampaknya ia berlaku di luar kesedaranku. Itu adalah sesuatu perkara yg tidak boleh dielakkan. berfikir.

No comments: