August 11, 2010

*Internal Workshop Training di PJ2

Hari Isnin dan Selasa exactly sebelum ramadhan, aku ada attend workshop training , internally done kat PJ Plant. The trainer have the same name as mine and she looks like a good lady to me. The training "Training Needs Anaylsis" adalah untuk menganalisa staff2 yang perlu menghadiri kursus berdasarkan maklumat2 yang dikumpul oleh HOD dan ianya adalah untuk memastikan setiap staff menghadiri kursus yang benar2 diperlukannya supaya mendapat manfaat dan tidaklah akan menjadi suatu pembaziran pula nanti. Terdapat juga topik2 yg berkaitan Stress Management dibincangkan semasa bengkel tu. Ada ujian behavioral profiling system dijalankan dan aku dalam kategori High S iaitu kategori "Stable & Steady" dan High C "Compliant & Correct".

the 2nd and last day (Tuesday) semasa tea break entah macamana Puan Z ni telah memberitau tentang dia pernah dimasukkan ke hospital akibat stress. Selepas keluar hospital, dia telah "meminang" seorang wanita sebagi isteri baru untuk suaminya! hah?

"saya redha " itulah katanya. dan dia kata benda2 yang baik adalah untuk dikongsi bersama. maksudnya dia rela berkongsi suaminya yang baik tu dengan wanita lain... apa lagi yang boleh aku katakan, memang dia ditakdirkan menjalani kehidupan begitu. Cuma katanya lagi dia kehilangan teman2 rapat apabila mereka mula menjauhkan diri setelah dia dengan senang hati menerima madunya sebagai sebahagian dari keluarganya! teman2 bimbang keadaan itu mempengaruhi suami mereka pula....

setiap manusia berbeza dan tidak sama. Puan Z adalah seorang yang tabah dan tinggi kesabarannya. jika aku, could i be in her shoes? entahlah. as of now, i know who i am, things i want and what i am looking for in my life.

No comments: