August 4, 2010

*What's With Me ?

I was on heading to Suria during lunch time, nak pergi makan ngan Ros. aku gunakan jalan dalam, through the tunnel that link the KL Convention Centre to Suria / KLCC. Tak ramai orang pun ketika itu. Di tengah jalan tu aku berselisih dengan seorang mamat india ni, siap dengan turbannya. Bila aku angkat muka dan terpandang kepadanya, dia boleh tiba2 berkata
“My! why with you, you look so depressed, look at your face!?”
aku terpegun sekejap!
“Look like your heart were broken into pieces”.
This stranger! Aku pun terus senyum kat mamat ni, aku kata kat dia
“No! No! it’s not that, I had so much things in my mind and I am in a hurry to meet a friend!”
Ok, otherwise you will look like princess! I am Rammalan” katanya.
Dan aku pun kata “Hi! Ok, I got to go!” dan aku pun pun cepat2 jalan! tergelak dalam hati! Dan lepas tu aku make sure muka aku kelihatan ”relex”. hahah!!

Actually this is the 2nd time I was approached in such a way. The first time masa aku kerja kat bangsar utama and this stranger approach aku dan terus tanya soalan2 cepu mas yang kemudian dia menjawab sendiri! Haha!! Kelakar kan! Dan apa yg dia tanya dan kemudian apa yg dia jawab untuk aku tu, betul!
aku pun pernah ditegur rakan sepejabat kerana kelihatan terlalu serious sewaktu membuat sesuatu sehingga berkerut dahi. Hubby pun menegur benda yg sama especially ketika aku memandu.

Sebenarnya sewaktu aku dalam perjalanan hendak berjumpa ros tu, aku sedang memikirkan tentang kad bank aku yang direject beberapa kali oleh beberapa kiosk masa aku nak ambil duit on the way ke pejabat. Aku dok fikir kenapa, kenapa, kenapa!! Hehe!! itu pun boleh jadi masalah buat aku…hmmmmm? Lepas aku ke public bank dan membuat aduan, masalah tu dah settle! PB blok kad aku sebab sebelum tu aku ada membuat pengeluaran lebih dari RM1k 3 hari berturut2 dan menurut rekod mereka, aku tidak menjawab panggilan untuk pegesahan bahawa aku yg membuat pengeluaran tu. Since mereka bimbang ada penyalahgunaan, mereka blok kad aku…. Itulah pasal dia… pada aku ada baiknya dan ada juga tak baiknya! Buatnya masa kejadian aku nak amek duet tu pada hari Sabtu?? Kering aku nak tunggu Isnin nak pegi wat report ke bank!

No comments: