August 27, 2010

*Kerja, Puasa, Keluarga

Bulan Ramadhan tahun ini kurasakan amat pantas berlalu sebab Ramadhan kali ini paling banyak meeting di site! letih dan kering tekak. tapi yg syoknya bila meeting kat plant selalu boleh escape jem di tengah2 kota masa nak balik dan kadang kala pulang awal sket dari biasa! cam at KLCC smlm, abis kol 4, takkan aku nak masuk opis balik, so masok kete, cari jalan pulang aje lah! jalan masih clear lagi! minggu ni saja, cuma sehari aku di office, selebihnya 3 hari di KLIA dan 1 hari di KLCC. Perjalanan dari KLIA ke rumah mengambil masa 45 min, jauh tapi traffic clear. Masa yg sama aku ambil untuk sampai ke rumah dari office aku di KL, jarak yg sederhana tapi perlu 45 min utk meredah jem! tapi kalau dari plant di Putrajaya yg paling best, dekat, tak jem, n tol free!

aku jarang sangat masak di bulan Ramadhan ni, tapi memang di hari2 biasa pun jarang memasak! haha! tapi kalau sekali sekala masak tu best la gak! jiran aku yg rajin ni dah beberapa kali memberi juadah yg dia masak untuk kami berbuka puasa. aku balas jugaklah, tapi ngan juadah dari bazar ramadhan! ada sekali aku beli sekotak pizza untuk dia!

minggu ni aku cuti sampai sampai hari merdeka, sabtu sampai selasa. tak g mana pun. lepak kat umah atau shopping kompleks jer kot. baju raya pun tak beli lagi. biskut raya baru beli tempeyek je... tu pun nak bawak ke rumah mak. duet raya dah pesan ngan adikku CT soh tukarkan. anak2 CT dah pesan nak soh aku belikan baju raya... hmm! baju anak2 pun tak kubeli lagi.

anakku2(3) nak mintak beli baju sendiri jer! apa sangatlah anak bujangku tu nak beli, semestinya t shirt & jeans jer... actually baju melayu mereka tak layan sangat, sebab baju tahun lepas masih elok lagi. pakai hanya sekejap di pagi raya, lepas solat tak nyempat2 salin baju t & suar jin. Anakkudin(2) baru jer keje, dan dia mintak nak beli suar slack jer, lepas pakai raya leh pakai g keje. kali ini aku layanlah, pas ni kena lah dia beli ngan gaji sndiri! Anakku(1) dah siap dengan persediaannya sendiri dan dah beri aku duet belanja raya siap! Hari tu aku terjumpa kiosk demas batik kat JJ and aku belikan dia selai kain samping baru. heppi la dia!

Hubby now sibuk ngan keje dia. tapi masih nak tanya aku nak beli baju raya warna apa sebab dia nak sedondon di pagi raya. hehe!!

No comments: