June 4, 2012

Pam Tayar

Awal pagi tadi on the way to work i stopped by at Shell station sebab nak isi angin tayar.  It’s still very early and dark at around 630 am.  
Bukanlah kali pertama aku mengisi angin tayar kete, but this is the 1st time nak isi angin tayar baru low profile 1618” yg dihadiahkan anakku! and every time out of habit I will take a peek at the info printed at the inside ledge of the driver’s door . Biasalah, aku nampak 220. Bila aku tengok kat pressure gauge tu, reading paling rendah stated at the reading pane tu ialah 24, eh kenapa plk ek?  Aku still proceed, tekan button to 22, but then buat 23lah… Kemudian aku pun heret and push the hose ke tayar… hmmm… aku tengok pressure reading, dari 36, turun..turun…turun.. sampai 23! Bila bunyi teng!teng!teng!! aku berhenti, sampai sudahlah empat2 tayar aku kurangkan anginnya! Hahahaha!! Bodo betul , tapi masa tu tak sedar diri lagi! Still dalam hati tu berkata2 jugak… kenapa semua tayar ni kena buang angin ha? 
Bila selesai dan balik ke seat kete, aku check sekali lagi ; actually 220 / 34PSI ! Aku, dengan perasaan bengang dengan kebodohan sendiri mengulangi balik ritual mengisi angin tayar setelah menekan button kepada tekanan sebenar! Hehehe!! Nasib baik gelap lagi masa tu, tak adalah orang yg dok tengok aku buat siaran ulangan! Mujur tak ada orang yg queue kat belakang kete aku nak isi angin gak! Hehehehe!! Aku sungguh tak faham mengapa aku boleh melakukan perkara sedemikian rupa? Aku sudah miliki kereta sendiri sejak tahun 2003… apa yg difikirkan oleh makcik ni agaknya?

No comments: