September 15, 2009

berkhidmat demi keluarga

minggu ni last datang opis sebelum cuti raya sepanjang minggu depan. Terkejar2 jugalah nak cuba abiskan apa yg patut sebelum menutup pintu pejabat seminggu!! hehe!! namanya saja cuti seminggu...tapi handphone jngn sekali2 dimatikan untuk memudahkan mereka2 yg terseksa jiwa berkerja di hari raya menganggu gugat kemeriahan raya kita nanti... sabar jer lah.

jauh di sudut hati terasa juga kesedihan korang yg terpaksa berdepan dng mesin2 jentera dan pendendeng what not di pagi raya yg shayadu nanti.... bersabarlah sahabat2ku : sungguh tinggi tanggungjawabmu itu, untuk memastikan kompleks2 membeli belah dan kompleks2 kerajaan sentiasa beroperasi dengan suasana kedinginan pada bila2 masa khidmat itu diperlukan. tapi korang masih bernasib baik dibandingkan dengan mereka2 yg akan berada jauh di tengah laut nu....

apa2pun bersyukurlah kita masih mempunyai tanggungjawab kerja yang bermakna kita akan menerima pendapatan dari hasil usaha kerja kita tu! Oleh itu banyak2lah bersabar dan ingatlah kita ni bekerja untuk kesejahteraan hidup. Lagipun, korang yg pilih nak keje cam tu... Heaaaa!!

No comments: