April 9, 2010

*Sakit-sakit

Semalam waktu di pejabat aku rasa sakit dan pening kepala secara tiba2, dadaku berdebar2 dan berdegup kencang. Aku tertanya2 kenapa lak aku jadi cam ni. Then teringat aku baru lepas makan ubat high blood yg diberi doc 2 hari lepas. Semasa aku pergi berjumpa doc Selasa lepas, the reading was 175/95. the doc made me eat the medicine infront of her after i decline for injection. Masa tu kepala aku memang rasa spt diketuk2 dengan tukul dan lepas makan ubat tu aku memang rasa degupan jantungku menjadi lebih cepat dari biasa, tapi waktu tu aku tak kisah sangat sebab boleh terus pulang ke rumah dan tidur.

tapi semalam tu, aku betul2 takut kalau2 tekanan darahku naik lebih tinggi lagi dan paling aku takut kalau aku tiba2 rebah plk kat opis! so aku call hubby and told him that i need to go to the doc due to my condition. Hubby said he'll fetch me from office and later we went straight to the family clinic. According to doc it's the medicine that does not suit me and she gave me another type of medicine and requested me to come again tomorrow and day after for the next reading & monitoring.

Lepas settle di klinik, me n hubby pegi tapau nasi to have lunch at home. hubby pun terus kansel nak g opis and stay home with me. tengah makan lunch, tiba2 anakku lak sampai umah! rupa2nya dia pun tak sihat, demam masa di office, so doc bagi dia MC.

after lunch i immediately took my new medicine, then aku pun baring dan terlelap. memang bagus betul lepas makan terus tertido, tapi ubat tu kuat sungguh! tapi tak lama kemudian sayup2 aku dengar namaku dipanggil. terpisat2 aku bangun dan cari hubby..rupa2nya dia pulak sakit perut dlm bilik air... siap muntah lagi..! habis kuar apa yg dimakan lunch tadi. Ishhhh!! apa hal lah sume orang sakit ari nie...??

No comments: