February 18, 2011

sejuk nak beku....

Adoiiii… sejuknya! macam dikurung dalam peti ais rasanya. Aircond kat office building ni centralized, so mmg tak boleh lah kita nak suka2 minta tukar tahap suhu kepada pilihan kita. yang paling tak tahan sekali ialah dalam bilik wa ni ada dipasang diffuser blower. mula2 pindah office dulu, komplen aircon tak sejuk. mamat contractor masa tu pun pasang ler additional blower tu, letak dekat2 tingkap kat belakang wa.

mula2 tu seronok lah, suhu nyaman dan selesa. tapi makin lama jadi semakin sejuk. la ni jadi masalah lak pada aku. sampai aku siap ada beli bantal air panas ala2 tungku yg digunakan untuk org dlm pantang tu. bila dah dipanaskan, aku peluklah bantal tu… sedap jer…. tapi lama2 malas lah pulak nak memanaskan bantal panas tu. dan aku bukannya duduk lekat di kerusi sepanjang hari. dok fikir2 lah cemanalah aku nak menangani masalah ini.

akhirnya aku teringat cara hubby menutup lubang tikus kat umah….dia gumpal2 kertas suratkhabar dan sumbat kat lubang tu. aku rasa boleh pakai cara tu. nasib baik kat opis ada tangga kayu dua tingkat. menggunakan tangga tu aku terus wat operasi menyumbat lubang blower tu; pengantaraannya pula ialah payung sebab tanganku masih taksampai. hahhh! memang berkesan! kuranglah sedikit udara dingin yg keluar sekarang ni. doa2lah tak kena komplen masa maintenance wat service nanti! hehe!!

No comments: