June 14, 2011

apa jenama punya jiran ni..

ini ada kejadian panas hati di subuh hari. seperti biasa, pepagi kol 630 bila aku dah ready nak kuar umah g keje, hubby akan buka pintu dan buka date depan. aku masa tu sibuk pegi melawat dan say bye-bye kat setiap anak2 ku yg masih pengsan2 alam.

bila aku kuar ke porch, hubby kata ada org block kete u, hon sket!

aku tengok kat luar ada, whhh!wahhh!! cantek je kete dia parking melintang kat belakang kete aku. apa jadahnya nak parking depan umah aku? parking belakang kete aku? apa masalah mamat ni? kenapa sampai masok kawasan umah orang, tak best ke nak parking depan gate umah sendiri? mamat ni baru je pindah umah sebelah ni. dulu ustaz ngan anak2 dia duduk situ. tapi bila umah yg mereka beli dah siap, mereka pun pindah. mamat ni lak jenis kemas2 umah waktu malam. dua tiga hari lepas dia pindah masuk, pun waktu malam! and waktu malam jugak dia datang himpit parking kat depan gate umah menghadang kete aku. mana sekolah dia pegi ni? panas betul hati aku.

tak pasal2 pagi2 subuh yg hening aku aku terpaksa menekan hon kete berkali2 nak kejut dia. kurang ajar betul tau. pasal dia jiran2 yg lain pun terkejut sama, apa hal aku tekan hon pepagi buta tu!

esok kalu dia buat lagi, aku nak tusuk paku dulu kat dua dua tayar belakang kete dia sebelom aku tekan hon.

No comments: