June 2, 2011

gemerlapan iCity

malam Selasa yg lepas aku sedang leka memonton CSI kat AXN bila ada iklan iCity muncul di TV. aku tanya kat hubby pukul berapa agaknya iCity ni tutup kedai, hubby check internet told me that the closing time is 3am. masa tu dah pukul 11 mlm. aku tanya hubby, jom pegi nak? jom!

pukul 1130 mlm kami keluar menghala ke iCity, Shah Alam. Wah, bestnya jalan clear all the way sampai destinasi! senang je nak cari sebab sign board dia ada dari Federal Hiway lagi. lagipun dari jauh dah nampak lampu kat pokok yg berwarna warni, so memang takkan sesatlah! kami sampai ke destinasi pukul 12 tngh mlm. nak masuk parking kena bayar RM10.00... dah tengah2 malam pun tak ada diskaun lagi. sama ke macam parking kete kat opis aku.

crowd tu adalah, tapi as expected memang tak ramai since tomorrow is a working days for most of people. i terkecuali sebab i coti! sungguhlah meriah lampu2 yang berwarna warni di sana. adalah bilik salji untuk mereka2 yg berminat merasai kesejukan ala2 musim dingin gitu, with some entry fees. Tapi aku tidak berminat nak masuk pun, pegi tengok2 jer. bilik aku di pejabat pun dah macam winter sepanjang musim. banyaklah jaket2 tebal tersusun disediakan untuk pengunjung, tertanya2 gak bila ler agaknya depa ni g hantar dobi sume pakaian2 tebal tu?

lain2 yg aku nampak adalah lampu2 yg dipasang di atas pokok2 sekitar,  ada gajah dan lembu yang bercahaya, ada zirafah dan burung yang turut dilampukan! selain dari tu tak adalah apa2 yang sangat2 menarik hati. berpeluhlah juga berjalan2 keliling taman cahaya tu! ok lah.. at least, I've been to the iCity!

No comments: