August 10, 2011

hari kad ada problem

subuh2 tadi masa aku pandu lalu dengan confidentnya kat lorong smart tag, palang tak naik dan ada msg kuar di display board "tiada smart tag". kepala hotak dia. aku dengan perasaan bengang reverse le pelan2, nasib baik kete kat belakang tak rapat sangat. baru aku kuarkan kad touch & go utk touch the scanner, ada mamat yg sudah siap sedia berdiri di sebelah tingkap kete aku tolong swipekan utk aku. rasanya mmg lorong tu ada problem sebab tu lah depa letak satu org utk standby tolong "touch&go"kan lorong smart tag. hmmm.... baru baca komplen Mazidul dalam blog dia pasal smart tag! read

sampai kat office ada masalah serupa jugak! pass kad aku pulak kasi hati panas. reader tak boleh baca deny entry utk aku masuk bangunan! Ini mesti ada konspirasi nak khianat aku. dah lah i was at that time badly need to use the lady's room. and nasib baik the security guard tolong kasi aku masuk!

My office pass card tu sebenarnya memang dah terpatah dua about a month ago, hehe! tapi sebagai seorang yang kreatif, aku telah melekatkannya menggunakan cello tape dan hasilnya ia boleh berfungsi dengan baik sehinggalah kejadian pagi tadi...

Tengahari tu my HR manager dengan baik hatinya telah membawa aku berjumpa Mr Amin, pengurus bangunan dan dengan pertolongannya dapatlah aku satu kad temporary untuk digunakan sebelum mereka usahakan for the proper replacement, to which i later have to pay RM50 for the new pass card.

itulah cite hari kad ada problem!

No comments: