August 8, 2011

ramadhan ke 8 (8/8)

sudah 8 hari umat islam berpuasa di bulan ramadhan, Alhamdulillah. ramadhan kali ini aku rasa lain sikit sebab dah 7 hari aku masak untuk berbuka puasa, dan untuk bersahur. wah! aku pun respect kat aku! hehe!! sampai sekarang ni belum menjejak kaki ke bazar ramadhan lagi.

menu berbuka harian aku biasa jer, nasi goreng, nasi lemak, mee goreng, mee hoon goreng! tapi sampingannya mesti ada ayam goreng! wajib. smlm aku masak lauk pauk untuk berbuka sebab adikku cikebal dan kuarganya datang berbuka di rumah!

yang paling pelik sekali ialah sepanjang tahun melalui ramadhan setelah aku berkeluarga, ramadhan ke 6 lepas aku berbuka puasa seorang diri di rumah, sume umat umah ni ada urusan yg tidak dapat dielakkan. kesian aku!

hari ni 8.8.11 adalah haji jadi anakudin. happy birthday Din, selamat panjang umur dan semoga murah rezeki. murah rezki din, murah rezki mama!

No comments: