May 26, 2011

mau kasi naik petrol lagi?

adalah semalam aku dapat e-mail pasal satu method ni cemana tak mau kasi harga minyak naik. puncanya dari berita ura2 kerajaan nak mengkaji semula subsidi minyak kepada rakyatnya. lepas dah tersiar berita tu, mula lah sibuk propaganda dalam tv hari2 menceritakan adalah lebih baik subsidi yg kerajaan bagi kepada rakyat dialihkan kepada sesuatu pembangunan yang lebih menguntungkan untuk semua, bla, bla, bla. untung untuk semua? hhmmmmm......

so, lepas dapat e-mel pasal method tu, aku pun share ngan few friends. aku rasa buleh pakai gak lah cara tu. kami plk lepas tu berbahas berbalah di alam maya pasal pro n cons di atas tindakan tersebut jika benar2 dilakukan beramai2 rakyat malaysia. masing2 ada pendapat sendiri. aku dah set my mind what i m going to do. and that's it for me.

petang semalam dalam perjalanan pulang aku mendengar radio : tiada kenaikan harga minyak ron 95, ianya akan dikekalkan buat masa ini. hah!! "buat masa ini" sume orang tau, apa yg dimaksudkan dengan "buat masa ini"! tak perlah... selamatlah poket kita tiga empat bulan lagi kut! lepas tu, we see how. anyway, kebanyakan harga barangan kawalan di negara kita adalah yang terendah di asia ini. tak rasa sungguh bangga ker?

apa nak jadi ngan negara terchenta ku ini sekarang.... tak sokong kerajaan nanti, hidup bangsaku merana dan ditindas, tak terjamin pulak masa depan. so rasionalnya, berpada2 aje lah...

No comments: