September 14, 2015

jumpa kawan lama



Jumaat lepas, aku dan 2 sahabat lama semasa bekerja di delcom (deleum) di bangsar utama berjanji untuk berjumpa. Rohana dan Zanita kawan sekerja sejak tahun 90an. Yang masih kekal di bangsar hingga kini ialah Zanita; aku dan Rohana telah berhijrah ke tempat lain. Itulah takdirnya.
Janji berjumpa sekitar pukul 12 tengahari di klcc, tetapi Zanita kelewatan oleh kerana ada hal yang tidak dapat dielakkan. Cik Limah harus ke brickfield atas satu urusan yang penting dan Zanita harus mengambil alih tugas baby sitting anak2nya. Pukul 2.30 baru Zanita timbul dan kami pun bersama2 ke Pavillion untuk makan tengahari sebagaimana janji kami tempohari.
Seronok berjumpa dan makan2 sambil mengimbau kisah2 lama semasa kami bekerja bersama2 dahulu. Berharap dapat berjumpa kembali dengan masa yang lebih santai dan tidak tergesa2. ini adalah kali kedua kami berjumpa pada tahun 2015 ini. Aku dan Rohana tidak mempunyai masalah sebagaimana Zanita… jadi di pertemuan akan datang, Zanita yang harus menentukan waktu yang sesuai dan kami berusaha untuk fit in…. sebab kami tiada bayang2 ghaib sepertimana Zanita.

perjumpaan August 2015

perjumpaan September 2015






No comments: