September 29, 2015

sakit tekak kena ke farmasi

teringat pulak masa aku berfoya-foya karok dengan adik and one sedara kat karoake masa di Muar tempoh hari. adik aku ni tak nak lah bawak anak2 dia, terutama yg kecik sekali tu. kalau si kecik tu ada mmg tak lepas microphone dari tangan dia lah! hehe!! And nak buat rancangan pun taklah senang sangat sebab budak tu sentiasa melekat je kat mak dia! 

Tengahari tu adikku ni telefon ku dari rumahnya.
"Ngah, kita nak ke Farmasi kan petang ni? pukul berapa? sya nak kena book ni!"
"Ehh... ye lah, sya nak g watson, tapi nape lak nak kena booking?" aku keliru
"Kan RAYAAAA ni... mmg nak kena booking!" 
Semakin aku pelik! terdiam aku.
"Cepatlah cakap pukul bape, kalau tak booking karang penuh!"
Ligat kepala otakku mencerna apa yg sebenarnya yg hendak diberitau kepadaku. Kemudian baru aku teringat akan plan kami nak ke karoake! ha!ha!haha!!!
"Ohhoohoo!!! ok...pukul 3.30 kot!"
"Lembab awak ni! sya book kol 3 la eh!" 
"Hahaha!!" aku gelak jer. mesti anak dia ada sebelah!
"awak standby, pukul 3 sya smpai kita terus pegi"

Okeh! cantik pulak sebab pukul tiga tu jugak rombongan Mak Pah nak bergerak ke Giant, berangkut semua budak2! aku tak ikut dan beri alasan nak teman Siti tindik telinga dia sebab sebelah dah tambus! Boleh pulak menipu isi rumah yg lain2nya sebab tak nak tahu yg kami nak berfoya2 di karok!!

adikku sampai on time dan terus membawaku ke lokasi. Sampai2 dia terus parking depan Farmasi! hahah!! aku betul2 tergelak sebab karok Mr Mic tu selang dua tiga kedai je dari situ! hebat betul secret code mereka ni! sampai sana geng karok sorang lagi dah standby! rupanya mereka ni kalau tekak rasa gatal nak berkarok, mereka akan sound dlm watap group "tekak sakit lah, petang ni nak ke farmasi cari ubat sakit tekak!" hahaha!!! 

Not badlah cost hanya RM12 utk 3 jam, termasuk minuman dan jajan! bilik pun selesa, pilih bilik hello kitty! hanya utk ladies and no smoking! karoklah sampai lebam! haha!

No comments: