November 28, 2010

*Bertemu Teman Lama

Aku ni memang tak berapa pandai bersosial , dari zaman sekolah dulu hinggalah sekarang. sebab itulah lingkungan teman2 baikku tu tidak berapa besar, adalah beberapa orang je. to me friends are just friends and they come and go.

semasa di sekolah menengah di antara beberapa teman rapat, aku boleh click ngan seorang classmate ni yg aku panggil JAH. aku dengan Jah menjadi so called best friend. Selalu jugaklah kami berdua bersama2 dalam kegiatan2 harian daripada form 1 hingga form 3. Masuk form 4 aku dah berpisah aliran dengan dia tetapi kami masih juga berkawan baik. tapi, itulah...kami berpisah selepas masing2 tamat persekolahan dan meneruskan perjalanan kehidupan masing2. kali terakhir aku mendengar tentang dia ialah apabila dia dapat melanjutkan perlajaran ke PUO. Selepas itu kami terus terputus hubungan. Adalah kadang kala aku terkenang2 dan tercari2 gak kat mana lah minah ni duduk skng... tak pernah pula terserempak semasa balik kampung.

Selepas sekian lama, kami akhirnya dapat berhubungan semula melalui FB. Bagus jugaklah ada FB nie... Rupanya Jah telah pindah ke KL sejak tiga tahun yang lepas. Empat orang dah anakknya kini. Selepas lebih 20 tahun terpisah kami akhirnya membuat temujanji untuk berjumpa semula!

Seronok rasanya bila dapat bertemu semula dan kami masing2 ada kehidupan sendiri yang penuh warna warni. Jah berniaga sendiri sekarang dan gembira dengan bidang barunya itu. diharapkan selepas ini kami akan selalu dapat berhubung dan mengeratkan silaturahim yang terputus lama dahulu. aku pun dah lama pasang angan2 hendak memulakan bisnes sendiri. harap2 persahabatan kami dapat memberi dorongan kepada diriku sendiri untuk memulakan sesuatu yang lebih serius ke arah itu.

No comments: