November 17, 2010

*Selamat Aidil Adha

Hari Raya Haji kali ini jatuh pada hari Rabu, dan buat kali pertama dalam hidup aku, aku telah berhari raya di kuala lumpur.
maksudnya : tidak balik kampung.
perasaan : biasa ajer!

pagi2 subuh masa aku bangkit, telah terdengar takbir raya berkumandang dari surau berdekatan. selepas solat subuh aku mula ke dapur dan mengeluarkan bahan2 untuk dimasak dari freezer. raya haji ni, kami makan laksa johor ngan ayam goreng! siap masak dalam pukul 10.00 pagi. lepas siap sume tu barulah mandi dan makan-makan. jiran2ku pun kulihat ramai yang tidak pulang ke kampung.

tengahari aku n hubby kuar ke Mines. beli papa go. on the way back kunun2 nak singgah mengeteh kat kedai mamak! rupanya2 mamak pun cuti raya haji! kagum aku! ada satu kedai je yg bukak ; Aliff Bistro, tapi keadaannya sungguh tak terurus sebab orang ramai dan pekerjanya kurang. cuti agaknya. so kami pun melupakan hasrat singgah minum di situ. terus pulang ke rumah

Petang hari cikebal singgah umah makan laksa; wife and anak2 dia dah balik ke pahang. rupanya malam raya cikebal ada buat delivery ke johor dan mlm smlm dia tido umah mak! so pagi2 tadi, dia sempat beraya dan makan lontong kat umah mak!

kini baru ku tau keadaan beraya di KL... hampir sume kedai tutup kecuali sumaket, mcdonal and KFC....

No comments: