November 21, 2010

*Walk of the day...."

Hari Sabtu, semasa membaca paper Metro, ternampak iklan “walking day” tajaan nestle pada 21hb Nov di Taman Tasik TT. Wah, rasa macam menarik gak nie! so sudah buat rancangan hendak pergi menyertai itu walk the very early Sunday morning!



Pagi2 Ahad, bila alarm sudah bunyi… berat pulak nak bangun. tangguh2 sekejap sampai akhirnya tengok2 dah kol 7.30! kunun2 nak gerak 6.30 dari umah. hampehh! subuh pun hanyut. tapi kita pegi jugaklah, pegi tengok2 tempat! hehe! tengoklah depa sume tengah bersih2kan tempat tu! sempatlah pulak pas tu pusing2 kat tasik TT, nampak nyaman tetapi sebenarnya cuaca amat panas, silau bijik mata.

Dari TT kami ke kampung baru, lunch kat satu kedai masakan kelantan kat sana. best n murah. dalam perjalanan pulang hubby ajak tengok wayang cite harry porter and the deathly hallows pt 1. so kami pun terus ke TGV Jusco kat umah nak tengok show pukul bape yg available. 2 earlier show dah full house, so kami book show kl 3.10 ptg. Lepas beli tiket, kami balik umah dulu. Dekat pukul 3 kami pun kuar umah. siap sempat tapau samosa ayam lagi kat gerai depan umah. nasib baik sampai2 jer terus dapat parking. lepas beli air kat Watson (sbb kat TGV air mahal 2x ganda) kami dngn makanan & minuman yg diseludup terus masuk panggung!

Dah besar sume pelakon2 harry potter. cite kali ni macam slow sket, tapi still aku ok jer. Cuma hubby ler kejap2 hilang di alam lain. kenalah 2,3 kali siku manja ngan aku. Setakat ni sume cite harry potter aku tak pernah miss. bukanlah die hard fan sangat, tapi cite2 karut marut harry potter jer yg aku boleh layan. tak tau nape! dlm siri kali ni aku suka sangat kat beg pouch Hermione yg comel tu, kecik jer, yet dalam tu macam2 boleh sumbat. toksah kata baju dan seluar untuk 3 orang, khemah pun boleh masuk! nama pun magic kan. aku cakap ngan hubby aku nak sangatlah kalau boleh dapat beg cam tu. dia kata nanti dia akan search dalam e-bay! macam lah ada kan ??



selepas show kami pun terus pulang ke rumah. Since perut pun dah kenyang makan samosa ayam sorang 3 bijik masa dalam panggong, kami setuju malam nanti kami makan Maggie kari jer. Set!

No comments: