January 6, 2010

*Azam Lagi??

Ini perkara biasa yang kita dengar setiap kali menjelang tahun baru. Azam baru. Since sume orang ada buat azam baru, aku pun ada lah jugak! hehe!! Azam baruku adalah siaran ulangan azam tahun2 sudah yang belom berjaya. Ianya ialah hendak menjadi seorang pemandu yang cool dan berhemah ; mempunyai tahap toleransi yang tinggi dan akan tabah walaupun terpaksa berdepan dengan cara pemanduan yang bangang tahap gaban. Definasiku adalah menjurus kepada kereta yg suka terhegeh2 dok depan aku. Orang2 inilah sebenarnya yang mendorong aku menjadi seperti seorang pemandu motosikal. Aku tahu ini adalah teramat2 sukar tapi ia boleh dilakukan dengan latihan...

beberapa tahun lalu aku pernah berjumpa dgn atok sedaraku di kampong (skg dah arwah : alFatihah), seorang bekas imam untuk meminta air penawar untk ku

"Tok Ngah, sya nak mintak air pelembut hati sebab sya ni takut cara sya bawak kete".

"iyelah...memang takut bawak kete kat kolumpo tu, banyak sangat kete.."

Lain plk penerimaan Tok Ngah. aku rasa masa tu Tok Ngah buatkan aku penawar supaya jadi lebih berani... hmmm....itulah pasal....

No comments: