January 7, 2010

*Kalau dah jodoh...

Kebelakangan ini banyak didedahkan di akhbar kisah artis2 terkenal berjodoh dengan orang2 kaya dan berharta. Harta membuatkan usia dan paras rupa tidak langsung menjadi ukuran.

"Sebenarnya saya tidak kisah berkahwin dengan lelaki biasa yang mempunyai pendapatan sederhana, asalkan orang itu memahami dan boleh menerima saya seadanya. Cuma sudah tertulis dua kali jodoh saya dengan orang kaya" kata seorang artis malaya, Miss Hudson!

"semua orang perlu bercakap dengan minda yang terbuka apabila berbicara mengenai jodoh. Ada juga orang kaya berkahwin dengan wanita biasa. Semua ini ketentuan Allah dan itu dinamakan jodoh." kata Zizie isteri muda Bung Mokhtar.

"Siapa tidak mahu lelaki kaya. Itu adalah jaminan untuk masa depan diri dan anak-anak." itu kata emak Zizie pula.

Dalam majlis pertunangan yang di’hadiri hampir 200 orang dalam penthouse (bukan kondominium ya!) berharga RM4 juta, Umie Aida turut mengakui yang bakal suaminya seorang yang pemalu.‘Mungkin ramai pihak menyangka dapat bertemu dengan Abang hari ini. Tapi bagi pihaknya saya minta maaf kerana dia tidak biasa. Lagipun dia seorang yang pemalu. Saya yakin dia akan tercungap-cungap bila dikerumuni wartawan” Umie Aida mengenai Datuk Paduka Khairuddin Abu Hassan. Hehe!!

Senang cakap lah... perempuan mana yang tak hendak kahwin dengan lelaki kaya! agak2nya kalau berada di tempat mereka pun kita akan memberi pendapat yang serupa aje! heheh!!

apapun, bagiku kaya dan bahagia adalah dua perkara yg berbeza. Alhamdulillah so far aku bahagia, walaupun tak kaya. tak ada la kot artis2 malaya yg nak himpit lakiku tu... hmmmm... tapi, aku ingin selalu mengingatkan diriku. air yg tenang jangan disangka tak ada buaya.

No comments: