January 25, 2010

*Putrajaya

Al Fatihah kepada Almarhum Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail, Sultan Johor yg mangkat pada Jumaat 22hb Januari 2010.Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya.

Sepanjang hari Sabtu sempena pemakaman Almarhum, mendengar radio terasa aman kerana tiada iklan yg menyakitkan hati dan tiada celoteh2 DJ yang menyemakkan kepala. Hanya siaran lagu-lagu evergreen dan berita.

Hari Sabtu itu juga, aku dan hubby menghadiri Konvo Twintech University di PICC; Anakkudin mengambil scroll diplomanya dalam multimedia. kami berada di sana dari pukul 2 ptg sehingga hampir jam 7 malam.Acaranya terutama ucapan yg meleret2 dan persembahan2 yg tidak berkaitan memakan masa yang panjang dan membuatkan jadual aturcara tidak bertepatan dengan apa yang ditulis di dalam buku aturcara. Akibatnya badan jadi letih dan hati menjadi panas.Apa2 pun tahniah buat Anakkudin yg telah menamatkan pengajiannya.

PICC Putrajaya amat canggih dan moden, malangnya aku tak rasa ianya diutilize seperti sepatutnya. Persidangan Asean tahun lepas masih di adakan di KL Convention Centre di tengah2 kesibukan dan kesesakan pusat bandar.
Mengapa tidak di Putrajaya? Sungguh aku tak paham, semua itu menyumbang kepada kesesakan KL yang sedia padat. Rakyat marhaen ini terpaksa berdepan dengan tambahan kenderaan2 dan bas-bas pengangkutan perwakilan di tengah2 KL ni, apa lagi bila penguatkuasa dengan sirennya menahan kenderaan sana sini untuk memberi laluan mudah kepada mereka2 yg berkenaan. Ishhkkkk, penat dan bosan bila memikirkan. Apa guna ada kemudahan yang tip top tapi lebih dibiarkan sebagai hiasan dari digunakan.

No comments: