January 27, 2010

*Bajingan

Pagi semalam tak lama lepas aku sampai office aku terima panggilan telefon dari hubby, katanya ada satu mamat ni dah masuk kat laman umah dan amek spare sport rim moto anakku ngan selamba rock jer. Masa tu anakku2 dan hubby masih berada di dalam rumah. Cisshhhhh!! kureng ajar tol. Aku kata kat hubby nak wat police report sebab kejadian tu.
Lepas maghrib aku & hubby & anakku2 pun pegi ke balai polis suadamai dan buat laporan kecurian di situ. Actually bukan lah nak dapatkan semula barang yang dicuri tu, tapi lebih kepada precaution sebab biar ada record terdapat kejadian petty theft kat area kediaman kami tu. Polis wanita bernama Lina, menaip laporan kami tu, lepas tu dia menyuruh kami pergi memanjangkan laporan tu ke IPD Kajang. "pergi sekarang!" katanya, "jumpa Sarjan Isa". Alamak... kena pegi Kajang la plk...
Sampai balai polis kajang kami diberitahu Sarjan Isa baru sahaja keluar membuat suatu siasatan. So kami terpaksalah menunggu dalam balai tu. Setengah jam menunggu aku jadi mengantuk. Hubby soh aku g tido dlm kete. Aku mengantuk tak hingat sungguhlah nyenyaknya tertido dekat setengah jam ngan amannya dlm kete kat tepi jalan yg gelap tu. hehe!!
Dalam mamai2 aku dengar hubby kata "Sarjan Isa nak datang umah lihat lokasi kejadian" . Sampai umah aku masuk bilik tukar baju, bagi duet kat anakku2 soh beli makan dan aku terus beradu. Aku tak tau apa kejadian lepas tu... kenapa aku mengantuk sampai begitu sekali? Sebab petang tu aku kayoh beskal lebih kurang 45 minit non stop. Itulah punca keletihan yg teramat.
Well..., laporan dah dibuat, keterangan telah diambil dan lokasi kejadian telah dikenalpasti. kami kena lebih berhati2 kerana kejadian curi ini tidak akan dapat dikekang sepenuhnya. Kami harus lebih beringat2 dan memastikan gate rumah sentiasa berkunci.

No comments: