October 15, 2010

*akhirnya...

malam smlm hubby ajak aku ke sumaket sebab dia nak beli handphone baru. sementara dia g nego kat deretan kedai kat sumaket tu, aku pun silau2 keliling tengok2 baju2 di butik kat situ. tetiba hubby dtg ngan senyum simpul dan mengajak aku ke satu kedai ni. dah jumpa lah apa yg dia cari tu. aku pun mengekori dia ke kedai yg tak jauh dari situ. tiba2 aku rasa aku macam berjalan atas sesuatu yang cair dan membuat aku meluncur kedepan dan hilang imbangan badan. lepas tu apa lagi, gedebuk aku jatuh atas kedua lututku. macam org merangkak atas lantai lah gitu!

Adoiii… sakitlah rasanya. dahlah kedua2 kakiku masih belum sembuh betul lagi. terkejut taukeh kedai tepon tu sebab aku jatuh betul2 depan kedai dia. aku pun pandang ke arah apa yg membuat aku jatuh tu, rupanya lantai tu ada air tumpah! sebab air tu tak berwarna itu pasal tak nampak, dahlah lantai tu memang sentiasa berkilat disental pekerja bangla kat situ, tak perasaan la ada air kat situ.hubby tolong aku bangun dan dia soh aku beli slipar baru sebab selipar aku tak anti slip. mentang2 dia pakai croc. dia kata dia pun tak perasan ada air kat situ sampailah bila aku jatuh baru dia nampak ada air tumpah atas lantai tu!

sekarang kedua2 lututku pulak sakit. balik umah aku makan ubat tahan sakit. nanti timbullah kesan lebam kat lutut ku tu.

aku macam tak percaya kepada kejadian2 yg berturut2 hari berlaku kepada aku :
hari selasa aku hampir jatuh dan cedera kaki kanan;
hari rabu juga aku hampir jatuh dan cedera kaki kiri.
finally hari khamis aku berjaya dijatuhkan!

No comments: