October 5, 2010

*apa cerita

kerja memang tak abis... so redha aja lah. selagi hidup dan masih perlu bekerja untuk mencari rezeki, apa lagi pilihan yang ada. lately ni aku banyak berada di KLIA Plant, perjalanan selama 2 jam pergi balik... lebih kurang serupa masa yg kuambil untuk balik kampung. kalau 4 kali seminggu aku ke KLIA, lebih kurang dua kali aku ulang alik ke umah mak... ishkk...ishkkk. tapi aku cuma balik kampung sebulan sekali jer....

aku ada tepon mak ahad lepas bertanya khabar dan mak kata durian kat kebun belakang dah mula gugur. and durian kat kebun moksu dah melarah, tapi kesiann... dikutip percuma pulak oleh orang yg berjiran dengan kebun moksu tu. moksu nun jauh di kelang! hehe!! mak tak larat nak pegi jenguk kebun moksu hari2! kira sedekah aja lah kot... nak marah pun tak guna...
harap2 sempat aku merasa durian kat kebun mak bila aku balik kampung ujung bulan nie nanti

syawal hampir sampai ke penghujungnya, aku baru sempat berpuasa selama sehari sahaja. tahun lalu aku dapat melunaskan seminggu hutang puasa dalam bulan syawal. bangga jugaklah dengan semangat yang kental tu. tapi sedihlah pulak tahun ini aku menjadi lalai...

No comments: