October 7, 2010

*Macam tu pun ada...!

Kisahnya petang Sabtu lepas aku ke pasar malam Jalan TAR lagi. Aku nak cari hand bag main2 wat ganti sementara "hand bag jalan dekat2" aku yang dah uzur terkopek2 kulitnya. Nampaknya sebab raya masih belum habis, keadaan di pasar malam tu tidaklah sibuk sangat. aku agak ramai org yang masih beraya ke rumah handai taulan lagi, sebab tu keadaan tidak semeriah biasa kali ini. tapi best jugak nak jalan2, tidaklah asyik sangkut2 jer!

tak ada hand bag yg menarik hatiku di pasar Malam Jln TAR… tapi aku tangkap sepasang kasut yang cantik! Harga keseluruhan on the road RM40 sahaja! hehe!! dan yang best tu hand bag bonia pun dapat jugak, tapi setelah kami tukar haluan ke Sogo, dekat jer ngan TAR tu! Hubby layan jer. Dari nak beli hand bag yg main2 jadiknya beli yg betul2 punya! heaaa!

Aku pun melaram ngan kasut baru ke pejabat that very Friday. dalam masa aku berjalan pulang dari office ke parking lot di Convention Centre, tiba2 ada seorang hamba Allah ni (perempuan ler) menegur aku…..
”You! Cantiknya Kasuttt!! kat mana you beli?!”
boleh ye, jadi cam tu? hehe!! aku yang terpinga2 cuba mengingat eh’ kat mana yer aku beli kasut ni?! haa!!
“kat Jalan TAR! Pasar Malam last Saturday! Haaa! esok you boleh pegi!”
“Alaaa… I dah lebih 10 tahun tak pegi Jln TAR. Selalu I g kat, Vincci KLCC, BB (etc etc)! tapi kasut you cantik!
“Murah jer nie….!”
“Itu lah…. tapi I dah lama tak ke Jln TAR lah…”

Heaaa… aku senyum jer dan meneruskan perjalananku! Gelihatilah jugak memikirkan!

No comments: