October 13, 2010

*terpelecok!

haha!! aku pun pelik cemana perkara ni boleh berlaku kat aku. Hari Selasa petang aku ke KLCC Plant, ada meeting ngan owner. lepas parking kete aku pun berjalan kaki menuju ke opis yg cuma kira2 dlm 30 meter jer dari car park tu. walaupun kukira telah berhati2 mengatur langkah, tapi entah macamana kaki kananku tiba2 boleh terpeleot di celah2 batu pavement yang tak rata tu.. nasib jer aku tak rebah! kalau tak mesti terluka kaki & tangan yg menahan. aku teruskan juga berjalan tapi control macho lah kan, tahan kan aje sakit tu. nasib baik tak ramai org lalu lalang kat situ.

Sampai umah petang tu, buku lali ku dah membengkak! adoiiii... aku amek minyak gamat serbaguna dan hubby tolong urut kakiku pelan2. sakitnya bila tersentuh tempat bengkak tu! Malam tu aku mintak ankle support dari anakku, nasib baiklah dia ni football craze, so all type of support bandage dia ada. aku pun pakailah benda alah tu kat kaki sepanjang malam sampai ke pagi. Alhamdulillah, bangun pagi bengkak dah ilang dan tak berapa sakit lagi. still aku pakai jugak masa ke opis.

Today i have to go to the same place for another meeting. And i manage to sampai kat opis tu dengan selamat... Hubby siap msg tanya about my kaki dan aku dengan leganya membalas sms dia mengatakan kaki aku is getting better and i was extra careful bila lalu tempat kejadian semalam tu.

Lepas meeting, dengan berhati2 aku melangkah menghala ke car park. while i was walking, aku terdengar macam nama aku dipanggil. so aku pun menoleh ke belakang, tapi rupa2nya diaorg sedang bercakap sesama sendiri depan pintu opis. And opss! bila aku kembali pusing ke depan, gedebuk! aku terlanggar lagi batu pavement tu. Adoiiii!! kali ni kaki yang sebelah lagi pulak! Ya Allah!! apa kena ni?

sampai umah aku terus amek another ankle support anakku and put it on my other kaki. now i m wearing ankle support on both feet. malam tu aku cite ngan hubby apa yg terjadi. i then told hubby that tempat tu sebenarnya memang keras... berhantu. dia kata aku mengarut.

hmmmmhhhh....

No comments: