October 19, 2010

*aku bukan pilihan

aku biasa sampai awal di pejabat. so pagi2 aku akan selalu layan siaran sinar di radio sambil membuat list apa yg patut aku buat for the day. topik sinar ari ni : aku bukan pilihan.

adalah seorang kakak ni menalipon bercerita kepada SY & Krill (KE tak ada) ; dia dan suami dah berkahwin hampir 20 tahun. selepas anak2 dah besar, dia dan suami akan ke mana2 berdua2 sahaja. dia rasa happy lah masa tu. tapi semenjak dua menjak ni, suami mula ada akaun FB. belakang dia sudah asyik berFB manjang. lepas tu sibuk lak join reunion dengan teman2 lama dia. yang kakak ni tak puas hati sangat ialah suami dia tak pernah sekali pun mengajak dia pergi berjumpa teman2 lama dia dalam apa2 majlis reunion dia. teman2 lama yg pergi join reunion tu bangga membawa pasangan masing2, tetapi kata kakak tu dia terasa sangat sebab suami dia sebaliknya pula lebih suka pergi secara solo.....
ala kak, you are not alone.... memang ada sesetengah lelaki yg perangai cam tu. i know one! hik...

dalam akhbar Star hari ni dlm column "Dewan Rakyat" ada menyatakan tentang 2 org guru di Kulai dan di Sungai Petani telah ditukarkan ke education department kerana dikatakan telah membuat kenyataan perkauman semasa perhimpunan. yang paling menyakitkan hati sekali ialah statement ini dari seorang menteri "the Government was also investigating whether it can take action against controversial rapper namawee for his racially-tinged songs and video" ?????
apa nie!!??? define justice please.

No comments: