November 29, 2010

*Maha Jem

Hujung minggu adalah hari yg sesuai untuk berjalan2 menghilangkan stress kerja. Plan kali ini adalah hendak ke Serdang melawat pameran agro pertanian "MAHA". Rancangan asal hendak pergi pada petang sabtu terpaksa dibatalkan kerana hujan telah turun dengan lebatnya pada waktu kami bersedia untuk bergerak. end up kami duduk depan TV aje lah...

The next day selepas sarapan nasi lemak sotong yang popular kat gerai opposite Klinik Kesihatan di Langat, kami pun terus menghala ke UPM, nampak punyalah banyak kereta sedang sangkut menghala ke tapak pameran yang menggunakan laluan sama ke UPM. dengan cekal hati pada masa itu, kami pun join the Q. mengesot2 di dalam barisan. hangat hati dengan pemandu2 yang kureng ajar yg dengan selamba rocknya memotong kenderaan2 yang sibuk beratur tu. Pemanduan adalah macam perarakan siput ba.

Kami cuba menghiburkan hati dengan mendengar radio, tetapi juruhebah2 radio semua siaran masa tu macam "tutt" dan menjadikan kami meluat dan bertambah sakit hati. Selepas satu jam dan kami masih berada di kawasan UPM, kami bercadang membatalkan hasrat kami dan berpatah balik ke pangkal jalan. tak apalah tak pergi MAHA tu... daripada risiko kebarangkalian kami bertengkar di sepanjang baki perjalanan akibat stress dan kemungkinan membawa sehingga ke destinasi kami nanti, maka baiklah kami mengundur diri secara terhormat.

So kami pulang dengan berlapang dada. sampai rumah, baca paper mingguan lagi baik dari membuang masa, tenaga dan minyak kereta yg merangkak2 dalam kesesakan yang melampau2!

2 comments:

MOMMY CGG said...

waaa..
bestnye..
cgg tak berkesempatan lagi nak pi:(

Unknown said...

CGG : kita masih ada masa lagi smpai 5hb Dec!