December 11, 2010

*Bertemu Teman Lama lagi...

Saturday noon aku ke KLCC. ada perjumpaan ngan teman2 dari company D di zaman 90an dulu! adalah dalam 17 tahun lamanya tak jumpa selepas mereka berhenti kerja! Credit to FB...kami janji nak jumpa kol 2.30ptg. aku sampai awal dalam pukul 2.15 ptg, adalah masa untuk aku buat kegiatan lain dulu.

mula2 aku ke pejabat pos meninjau2 kalau ada Q kat counter nak bayar saman. line clear. so aku pun membuat membuat urusan membayar saman kereta aku dengan diskaun 50%. aku rasa bodoh jer buang2 duit bayar saman ni. sama jer macam rasa bodoh2 jer kalau drive 80km kat highway.

teman2ku tu tak dapat sampai pukul 230, so aku pun leisurely wat window shopping. lepas kuar isetan, aku ke mark & spencer lak ; alamak, sudah tangkap cintan ngan satu blouse yg menarik sangat pada pandangan mata aku. sedang berkira2 nak try ke tak, member ku dah tepon, diaorg dah sampai! so, for the blouse, KIV dulu yah!

seronoknya mengimbau cite2 lama disamping mendengar kisah2 terbaru masing2! Masa aku masuk kerja kat D dulu, kawanku Fadz dah ada, dia bahagian akaun. Nora pun dah ada, dia jadi secretary kepada bossku ketika tu. Tapi mereka yang kuar dulu. aku got stuck there for almost 17 years, imagine that! Diaorg 2 orng ni memang glamour ! kalau berpakaian tu, mestilah bukan ala-ala sempoi gitu. always smart dan cantik setiap hari. Nora pulak sentiasa menjaga make up nya yg vogue tu! masa tu mereka dua tu single lagi. Aku pulak dah ada 2 org anak. zaman tu memang best. boss sporting. a retired major in army, at that time. kami enjoy jer keje ketika tu.

things changed bila the owner, the BIG boss amek kawan cum sedara dia masuk company dan jadi second man, after him. dengarnya mamat ni, dulu keje ngan oil & gas company, tak de jawatan besar pun. jadinya bila masok company ni, dan dapat jawatan tinggi terus jadi gila kuasa, ala2 power rangers lah gitu. macam2 benda nak diubahnya. dia kata kami2 sume kat situ were overpaid! wahh!! sume pun dengar sakit hatilah. lepas tu lah ramai staff mula cari kerja kat tempat lain. Mejar pun tak lama lepas tu left the company. Nora and Fadz pun left jugak after that.

Kerana menyampah sangat dengan Power Ranger ni, with his so much interference dalam my work scope, I almost left the company too. I applied, and successfully got another job somewhere near home and with a better pay. Masalahnya hatiku berbelah bagi kerana aku suka sangat dengan kerja aku kat D tu. I like what I did, and I feel good doing it. I like the people I am dealing with and the nature of the work that never bored me. Entah macamana adalah manager2 yg nampak my capability and later had their word with the power ranger tu to keep me and not to accept my resignation letter. so, they sweet talked me and finally I decided to stay (and got stuck!).

apa2 pun aku bersyukur kerana selama di sanalah aku telah berpeluang ke USA sebanyak 2 kali, dan juga berjaya mendapat diploma dan ijazah as a part time student! dan dengan ijazah itulah aku berjaya mendapat pekerjaanku sekarang! see, there’s always a reason for things that happened!

berbalik kepada Fadz and Nora ni… mereka pun sekarang berjaya dalam kerjaya masing2. Fadz got married to the auditor yg selalu datang wat audit kat D dulu! and now she worked with one Datuk who owns a range of free duty shops at the Airport with many privileges to her and the staff, good salary, generous bonuses and overseas treat during the year end! rezeki dia! Nora pulak got married to a high rank officer in the army. She had travel the world with the husband and currently in the bakery business. I feel happy for them.

Punyalah banyak cerita, selepas kami minum kat satu kopitiam ni, tak perasan plk apa namanya, kami pergi ke food court lak nak sambung gebang! sebabnya mat salleh yg mundar mandir kat kedai tu macam nak suruh kami belah cepat jer! busan betul! tak nak aku pegi kedai tu lagi pas ni. kat food court tu, amanlah kami duduk bergebang sampai pukul 7 lebih! tapi sebab semua ada anak2 burung, kenalah ingat2 nak kembali ke sarang! We parted and hope to meet again soon sebelum Nora terbang lagi ikut arah lokasi abang askarnya tu.

No comments: