December 7, 2010

*Port Dickson getaway..


Seperti yang dirancangkan, kami sekeluarga bertolak ke Lukut, PD pada pagi Ahad. Janji dengan Cikebal tunggu di R&R, PD kol 10.oo pagi. Kami sampai dulu dan tunggu Cikebal kat sana. ALL the food stalls tutup! pelik betul...or mayb memang tak penah buka pun, kami tak tahu. tapi... ada pulak pejabat pusat penerangan pelancungan kat situ. pada pandanganku, kalau stalls kat R&R tak dibuka pada hari Ahad... maknanya tidak ada profit lah berniaga kat situ. and kalau hari minggu musim cuti sekolah mereka tak berniaga, hari apa yg mereka berniaga dan boleh mendapat untung? hmmmm....

tapi nasib baik kami dah bersedia dengan makanan dan minuman : nasi lemak daun pisang yang sedap telah kami order dari gerai kat BTHO. sedang kami makan, cikebal pun sampai dan kami sume breakfast sama2. donut pun ada kami beli masa singgah di petronas tepi hiway tadi. aku tepon CT untuk bertanya lokasi dia n famili, n mak. rupanya baru nak gerak! padahal dialah yg kata akan tunggu kami di PD beach kol 10.00 pagi, nak main air laut dulu.... ni, kol 10.00 masih kat umah dia lagi.. apa cite...?! lepas makan kami pun memulakan convoy ke destinasi kami, Sri Bulan resort, Lukut PD. Hubby nak cuba papa go dia, so kami pun mulakan perjalanan dan cikebal menurut di belakang.

Punyalah si papa go ni bawak kami keluar masuk melalui kebun kelapa sawit sime plantation yg tidak pernah kami lalui sebelum ni. memanglah jalan tu clear dan tak banyak kenderaan tapi banyak haiwan peliharaan terutama lembu yg suka2 melintas jalan raya! tapi rasanya jauh jugaklah kami pusing2 kat situ. finally dalam pukul 12.00 tnghari baru kami sampai ke Sri Bulan! kalau ikutkan timing, dah patut sampai ke Johor dah!! siapalah originator yg set GPS di PD ni yg soh ikut jalan sejauh2 alam cam tu...!

sampai kat sana orang punyalah ramai, tapi nasib baiklah kami dapat parking dekat depan lift hotel! kalau tak teruk gak nak menapak n nak mengangkut barang2 naik ke apartment. tapi sebab kitaorg sampai awal dan guest tak check out lagi, kami pun ke pantai dan mencacak dua rumah setinggan kat situ. bestnya... angin laut punya lah kuat! siap2 pasang umah sementara, makan lagi! cikebal keluarkan roti dan sardin yg dibawanya dari rumah. anakku2 dan anak2 cikebal terus membuat operasi mereka meninjau2 kawasan sekeliling. aku n hubby lepak2 dalam khemah kami n cikebal n noor dok dlm khemah mereka.

CT sampai dekat kol 2.00 ptg! terus lepak n makan2 ngan kami. mak bawak nasi n sambal udang. ada telur goreng. seronoklah sepupu2 kecil semua bila dah berjumpa sesama mereka! Kami check in pukul 3.00 dan terus angkut barang2 yang patut ke apartment. Masa tu orang dah ramai check out, so keadaan dah kembali tenang kat situ! Apartment 3 bilik di tingkat 4, luas dan menghadap pantai dan swim pool! siap punggah barang sume budak2 terus turun ke kolam! hubby nak relek2 jap kat bilik, dan kami turun kol 5.00 ptg. masa tu kolam penuh dengan suku sakat kami ajelah! seronok!

No comments: