April 15, 2011

kenangan mengusik jiwa

Demam F1 kat Sepang dah kebah. Kuat betul semangat diaorg tu berjam2 boleh memandu berpusing2 kat trek yg sama tu. Aku ni bukanlah peminat F1, Cuma amek tau sikit2 jer. Tapi terfikir jugak bagaimana lah agaknya perasaannya kalaulah aku berpeluang memandu di litar. Alahai… kalau dapat buat tiga empat lap pun dah cukup seronok gila kut! Tapi paling tak sanggup kubayangkan dalam angananku bila memikirkan wajah2 yang terkejut dan mulut2 yang berkata2 bila melihat aku kuar dari kereta tu nanti : “Eh! Mak sape yg sesat kat race track nie!!? “ hehehe!! bikin malu itu.

Tapi sungguh memang ada satu perkara yang masih membuatkan jantungku berdebar2 setiap kali aku mengingatkannya. aku akan terasa excited sangat bila memikirkan kenangan kali pertama (dan terakhir) aku memandu go-cart di track di Sunway xtreme park 7 or 8 tahun yg lepas! Memang teramat mengujakan. Kali pertama memandu dan berjaya pula menjadi juara! Mula2 start aku rasa kekok sangat dan tak boleh kawal kete ngan baik, tapi lepas dapat feel dan boleh adjust cara memandu, pehhhhh!!! Syokkkk!! Berdesup kete katun tu! Satu lap in advance tu aku tinggalkan kawan2 lain masa bendera petak2 hitam putih dikibarkan depan muka aku!!

“hoiiiii! Zas! bawak kete macam pelesit!” masa tu aku take it as compliment dan tak rasa takut sebab bersukan, kan. However as time passed by me in real life sekarang aku banyak dah insaf dah.

No comments: