July 21, 2011

dah beli baju raya?

Dah beli baju raya! Cewahhh! Ini namanya planning in advance!
Aku ajak hubby pegi teman cari baju raya ; malas nak bersesak2 kalau nak pegi beli masa dekat2 nak raya nanti. Lagipun kalau pegi jalan2 sebelum Ramadhan, lepas2 settle tu boleh g ngeteh kat mamak, which what we exactly did!

Aku biasa g beli baju raya kat Metro Kajang, ada satu kedai ni yg sesuai ngan citarasa aku. So ke situlah yg kami tuju hujung minggu tu. Belek punya belek aku sudah berkenan dengan baju kurung warna merah plain ngan kain berbunga2 dan satu lagi merah gak ngan corak abstrak. Hubby pun kata nice! So itulah baju kurung untuk raya nanti… senang jerk kan!
Tapi kira settle wat masa ni lah… kalau between now hingga nak raya nanti, kot2 ada terpergi jalan2 kat shopping kompleks dan ada pulak lagi yg berkenan, boleh jadi bertambah jugak koleksiku! Hehhe! Tapi baju kurung ni will never be out dated, boleh pakai sampai tua gitu. Apa ada hal…

Anak2ku sume biasanya sekarang ni akan cari baju raya mereka sendiri lah… paling2 yg mereka akan beli ialah suar jeans & t-shirt & kemeja. Biasalah, citarasa mereka kini ditentukan oleh mereka sendiri. Baju melayu tak belilah kut sebab alasan baju tahun2 lepas masih baru dan jarang guna. Memangpun… Cuma anakkudin aja yg kerap menyarung baju melayunya, anakku dan anakku2 tak pernah aku lihat berbaju melayu kecuali di pagi raya. En Hubby adalah dua tiga kali pakai dalam setahun bila pergi kenduri. Hmmmmmm…..Mayb aku akan belikan sepasang baju melayu untuk anakkudin untuk raya akan datang ni nanti.

No comments: