November 11, 2011

angkara gagak

aku telah mengisi borang permohonan cuti pada Isnin depan. rancangannya untuk annakku membawa keretaku untuk service and to polish the body. tetapi nampaknya kena postpone sebab bila buka e-mail pagi tadi, ada notis tentang mesyuarat yang harus kuhadiri pada tarikh tersebut.

baru setengah tahun beli keretaku dah calar balar dek angkara burung gagak ketika aku parking kereta di Plant. sampai ada yang menegur keretaku dah macam kereta guru disiplin, calar sana sini. yang peliknya burung2 gagak tu boleh lak dok berumah tangga kat kawasan parking berbumbung. pada mulanya aku hairan dari mana datangnya najis burung yang bertepek2 di keretaku sedangkan aku tak pernah pula parking kereta di bawah pokok.

pada satu hari semasa aku menuju ke kereta selepas habis kerja, aku nampak burung2 gagak sedang bertenggek di keretaku sambil memakan sesuatu. wah!wah! wah! cantik tempat makan ko eh! terus trigger difikiranku, so this is the culprit yang mengotorkan keretaku selama ini. bukan setakat kotor, kuku2nya yang tajam tu telah merosakkan cat kereta. sejak itu kalau ke Plant, aku tak park kereta di parking berbumbung tu lagi, biarlah keretaku berada di kawasan lapang yang panas. but since damage has been done, i will need to get my car polished to clear off the scratches made by those crows.

burung2 gagak memang selayaknya ditembak.

1 comment:

Unknown said...

Kalau keta calar, bleh guna scretch remover. Jimat dan senang
http://muslimchoices.com/?p=scratch_remover