November 15, 2011

Cuti dan Hujan

saya bercuti hari ini, En Hubby pun samalah pulak bercuti dan bekerja dari rumah, katanya. kedua2 anakku2 dan anakkudin juga ada di rumah sebab seorang tak ada kelas, dan seorang lagi off day. Cuaca nampak redup sahaja sedari pagi.

Tengahari hubby said that he needs to go to office to get something and ask me to go along so we can have lunch together after that. Elok2 dah settle semua, hujan pulak turun dengan lebatnya. Dalam hujan lebat tu jugak kami plan nak ke kedai batu batan untuk mencari “batu biji kacang” untuk hiasan tiang gate rumah yang sekarang sedang dalam proses menganti gate lama dengan yg baru.

On the way ke kedai batu batan tu, nampak pulak ada stall durian baru buka. Dalam hujan lebat tu kami telah singgah membeli 6 biji durian. Lama sungguh tertangguh nak makan durian ni, semenjak raya puasa dulu lagi!  Semerbaknya bau durian di dalam kete.

By the time we reached at the kedai batu batan tu, masih hujan tapi dah tidak selebat tadi. Cantik2 semua yang dipamerkan. puas belek2 dan membuat beberapa pilihan, Mat Bangla yang assist kami tu memberi beberapa gengaman batu biji kacang yang cute2 tu sebagai sample untuk dibawa pulang. Sampai di rumah kami menunjuk sample kepada contractor dan dia bersetuju boleh membuat paste batu batan tu untuk beberapa area yang kami cadangkan. Anggaran dalan 60 kilo batu batan biji kacang diperlukan. Seronoknya! Tak sabar nak tunggu bila end result nanti.

Pas tu dok dalam umah makan durian. Bestnya!

Malam sekitar pukul 10 baru anakku pulang. keretaku dah service dan dah siap polish! hujan masih rintik2 di luar rumah.

No comments: