June 9, 2010

*Grand Entrance

Pagi2 tadi aku ke Plant KLCC. Ada interview. A quick one. Start kol 9, 10 minutes before 10 am aku dah berjalan keluar dari plant. aku berfikir2 dlm hati nak singgah Watson sekejap on the way back to office. Seperti biasa kalau dari plant nak masuk Suria aku akan short cut melalui Isetan. Tapi tadi, sesampai depan pintu masuk Isetan, guard kat situ angkat jari tunjuk tanda "peace". memula aku tak paham, rupenya dia soh tunggu lagi 2 minit baru nak buka pintu! hehe!!

Lepas 2 minit, guard dengan senyum manis membuka pintu dan mempersilakan aku masuk. Aku, dan temanku Nita sebenarnya, pun membuat grand entrance!

Wahh...!! tokojut den! sume staff kat dalam Isetan tu berdiri tercegat macam tentera dalam perbarisan sambil menganggukkan kepada dan tersenyum mengucapkan selamat datang, dan selamat pagi... terus aku terasa macam wakil rakyat baru yg sedang melawat2 kawasan.. cuma tak ada yg serbu nak bersalaman aje! semua staff were very polite terangguk2 style org jepun! diiringi pula dengan muzik "kemenangan"! alaa, muzik yg selalu kita dengar di majlis anugerah masa artis nak g amek award kat podium tu!!

rupenya...selama2 ini tak pernah tau ada upacara sebegitu setiap pukul 10 pagi! hari ini untunglah aku menjadi customer yg pertama masuk Isetan pada waktu dan hari bekerja!! heheh!! malu pun ada rasanya, maklumkah tak pernah diberi penghormatan begitu rupe di mana2 pun jua sebelum ni...sungguh terharu rasanya hati ini.

bila habis jer bunyi muzik pengiring tu, sume staf2 yg senyum2 tadi hilang dan pergi ke station memasing! menarik sungguh! bila lagilah aku akan dapat peluang cam ni!

No comments: